یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: اخبار متناقضی از مصدومیت حامد حدادی منتشر شده است.

 تیم بسکتبال در حالی در تورنمنت دایموندبال با نتیجه 75 بر 46 مقابل چین شکست خورد که حامد حدادی، بازیکن پست 5 خود را هم به دلیل مصدومیت از دست داد.

سایت خبری بازی‌های المپیک 2008 پکن با اعلام خبر مصدومیت حامد حدادی نوشت: «مسئولان بسکتبال ایران در انتظار آزمایش‌های پزشکی هستند تا از سلامت بازیکن ارزشمند تیم خود اطمینان حاصل کنند.

حدادی  پیش از اینکه در بازی با چین دچار مصدومیت شود 10 امتیاز برای ایران به دست آورده بود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که در فاصله 6 روز مانده تا شروع رسمی بیست و نهمین دوره بازی‌های المپیک، کاروان ایران سومین شوک را تحمل کرده است. قبل از این احسان حدادی نیز در پرتاب دیسک دچار مصدومیت شده بود و حسین رضازاده هم به علت مشکلات جسمانی از حضور در المپیک کناره‌گیری کرد.»

در عین حال اما رئیس فدراسیون بسکتبال با رد خبر مصدومیت حامد حدادی، از حضور وی در تمرینات امروز تیم ملی خبر می‌دهد.در حالی که پایگاه خبری بازی‌های المپیک 2008 پکن از مصدومیت شدید حامد حدادی بازیکن پست 5 تیم ملی ایران خبر داده بود، محمود مشحون در گفت‌وگو با  فارس گفت: «مصدومیت حدادی در بازی مقابل چین جزیی بود و بیشتر به دلیل خستگی از بازی خارج شد.»

مشحون تاکید کرد: «حدادی مشکل خاصی ندارد و از امروز در تمرینات تیم شرکت می‌کند.» وی وضعیت تیم ملی را مطلوب ارزیابی کرد و از ورود این تیم به دهکده بازی‌های المپیک خبر داد.

بازتاب حضور ایران در چین

شکست تیم ملی بسکتبال ایران از چین در رقابت‌های دایموندبال در پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی بازتاب داشت. تیم‌ملی بسکتبال چین در چارچوب رقابت‌های دایموندبال با نتیجه 75 بر 46 ایران را با شکست سنگین روبه‌رو کرد. پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی بسکتبال نوشت: «در این دیدار یی‌جیان‌لیان با کسب 8 امتیاز و 9 ریباند پاسخ محکمی به یائومینگ ستاره چینی‌ها که به تازگی پای خود را به تیغ جراحان سپرده، در این دیدار 12 امتیاز کسب کرد و 4 بار از سبد آویزان شد.» ایران که دو روز پیش از این دیدار صربستان را با یک شوک بزرگ مواجه کرده بود،‌ برابر چین بدون حضور صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی ستاره مصدوم خود بازی کرد.

پس از مسابقه، بهرامی گفت: «حدادی بهبود خواهد یافت. او از قبل به این مشکل دچار بود. او انسان بزرگی است. قوزک پای او طی یک یا دو روز آینده بهبود خواهد یافت.» حامد حدادی در این دیدار 10 امتیاز برای ایران به دست آورد و 5 ریباند به همراه 4 شوت از دست رفته داشت.»

دفاع مشحون از ترکیب تیم ملی

در این میان برخی کارشناسان بسکتبال نسبت به انتخاب 12 بازیکن المپیکی بسکتبال ایران انتقاداتی را مطرح کردند که رئیس فدراسیون در این مورد می‌گوید: «روابط پشت پرده و منفعت‌طلبی در گزینش‌های رایکو ترومن برای المپیک جایی نداشت.»

محمود مشحون افزود: «رایکو ترومن با وجدان کاری مثال‌زدنی و بدون توجه به نام‌ها، ترکیب
 تیم ملی را برای شرکت در المپیک انتخاب کرد و روابط پشت‌پرده و منفعت‌طلبی در گزینش‌های او جایی نداشت.» وی در مورد حضور‌ نداشتن جابر روزبهانی در ترکیب نهایی تیم اعزامی به المپیک تاکید کرد: «این بازیکن به دلیل مشکلات جسمی در اغلب دیدارهای تدارکاتی نیمکت‌نشین بود و به مرز آمادگی لازم برای حضور در المپیک نرسید.»

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: «روزبهانی پس از حذف از المپیک از حمایت‌های ویژه مسئولان تیم ملی از خود تشکر کرد و بابت اینکه نتوانست برای حضور در المپیک به تیم ملی کمک کند، عذر خواست. جابر یک نعمت است و از همین امروز او را برای بازگشت قدرتمندانه به تیم ملی یاری می‌کنیم.» مشحون خاطرنشان کرد: «همه چیز در تیم ملی در جای خود قرار گرفت. بی‌تردید نفراتی که برای حضور در المپیک معرفی شدند، بهترین‌ها هستند و انتخاب بهتر دیگری ممکن نبود.»

 وی تصریح کرد: «رایکو ترومن از روز نخست به صراحت اعلام کرد 12 سرباز می‌خواهد و پس از غربال‌های چندباره به ترکیب نهایی خود دست یافت. ملی‌پوشان اکنون در اوج آمادگی، اعتماد‌به‌نفس و شادابی قرار دارند و برای دفاع از اعتبار نام ایران سرشار از انگیزه هستند.»

کد خبر 59601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز